HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Fusion 360




Időrend:
Oldal 1 / 22 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Aknai Gábor | 1637    Ma 11:53:50 [1083]

Persze, hogy nézem. Onnan jött az ötlet.

Előzmény: sanyi, Ma 09:35:07 [1082]


sanyi | 1258    Ma 09:35:07 [1082]

Ha nézed Lars videóit akkor már régen vettél volna...Ő is ilyet használ igaz a Pro verziót, de mindig csodálkoztam, hogy milyen fankón tud nézeteket váltani, zoomolni stb. Csak az ára ne lenne ilyen magas...

Előzmény: Aknai Gábor, Ma 09:10:28 [1081]


Aknai Gábor | 1637    Ma 09:10:28 [1081]

Üdv, én elsősorban a használhatóságáról beszéltem, nem az áráról. És nem csak a pro verziónak van értelme, a billentyűzetet nagyon ritkán használom rajzoláskor, szóval nem gond a 2 egér. Az idő nekem is pénz és ha egy alkatrészt gyorsabban tudok elkészíteni, mint e nélkül, akkor hobbiban is van létjogosultsága. Elnézést ha túl pozitívan gondolkodnék az ilyen és ehhez hasonló kütyükkel kapcsolatban. Próba nélkül persze nem fizetnék érte ennyi pénzt, de ha megtetszik akkor beruházok egyre. üdv, Gábor


remrendes | 1725    Tegnap 19:18:27 [1080]

Raadasul a Pro verzionak van csak ertelme. Ugy hogy az embernek 2 kezere jut 2 eger meg 1 billenyuzet, ugy nem az igazi.

Előzmény: Pali79, Tegnap 18:48:30 [1079]


Pali79 | 509    Tegnap 18:48:30 [1079]

Aki ezzel keresi a kenyerét annak megérheti, hobbira igen luxusnak tűnik az ára.

Előzmény: Aknai Gábor, Tegnap 18:07:16 [1078]

Aknai Gábor | 1637    Tegnap 18:07:16 [1078]

Sziasztok, régóta szemezgettem ezzel a rajzoláshoz használható 3DConnexion space navigator térvezérlővel, kíváncsi voltam rá, hogy könnyítene e mindennapos tervezésekben. Erre ma hozzám vágtak egyet 2 hét tesztelésre. Kipróbáltam gyorsan és először idegennek tűnt, de aztán pár perc után belejöttem a használatába. Jobb kézzel a hagyományos egér a rajzműveletekhez, bal kézzel pedig a térvezérlőt irányítva, baromi gyorsan lehet nézeteket váltani, előre-hátra hozni (zoomolni) jobbra-balra, föl és le toligálni, forgatni bármilyen irányban, stb. Azt nem mondom, hogy venni is fogok egyet, de sokat fogom használni az elkövetkező napokban, hátha még jobban beleszeretek. Rengeteg időt tud megtakarítani egy összetett modell vagy alkatrész esetében, szóval van létjogosultsága. 3Dconnexion Üdv, Gábor           


Pali79 | 509    2018-05-23 20:54:03 [1077]

A minták között van mindenféle lefogatási lehetőség. Van, satu tokmány, T nútos asztal meg minden ami szem-szájnak ingere...

Előzmény: vjanos, 2018-05-22 13:38:07 [1075]


navra55 | 66    2018-05-22 15:58:46 [1076]

Sziasztok, megint egy kis segítség kellene.Egy "kombinált" faesztergát építek, ami terveim szerint marógépként is funkcionál(jelenleg ez a rész tökéletesen működik), meg esztergakénti. Plusz egy olyan felállást is terveztem ahol a keresztszánra a kések helére egy marómotor kerül, aminek tengelye merőleges a főtengelyre és metszi azt. Így három tengelyem van . Hol tudom azt kérni a FUSION-tól, hogy ne négy tengellyel számoljon? Vagy valami más progit kell keresni erre a feladatra? Köszönettel: navra


vjanos | 4847    2018-05-22 13:38:07 [1075]

Ebben a videóban a pasasnak van egy "Fixture Components" gyüjteménye. Most nem vagyok a progi közelében, de nézd meg esetleg ez fent van-e alapból. Illetve a saját projektjeid felett, a CAM-es pédák között is mintha lenne "Workholding" gyüjtemény vagy valamelyik példából át lehet menteni.

Előzmény: Pali79, 2018-05-22 12:01:02 [1074]


Pali79 | 509    2018-05-22 12:01:02 [1074]

Van a programban előre definiált satu vagy egyéb rögzítőeszköz?


cree2 | 2077    2018-05-14 20:02:29 [1073]

Aspire 8..9 tudja 2D!

Előzmény: kmajer, 2018-05-14 19:37:34 [1072]


kmajer | 354    2018-05-14 19:37:34 [1072]

Azt hittem csak nem találom, de akkor nem küzdök vele. Köszi

Előzmény: remrendes, 2018-05-14 19:16:22 [1071]


remrendes | 1725    2018-05-14 19:16:22 [1071]

Egyelore nem.

Előzmény: kmajer, 2018-05-14 15:43:42 [1070]


kmajer | 354    2018-05-14 15:43:42 [1070]

Nestinget tud a Fusion? Adott alakzatot adott területen adott szabályok szerint optimálisan elrendezni?


vjanos | 4847    2018-05-13 21:13:36 [1069]

Ott az álló torony alját vettem fixre. De pl volt olyan, hogy egy lap hátuljára direkt csináltam négy 0.1mm mély zsebet (lineáris kocsik helye), hogy azokat tudjam fixként megjelölni. Halványan látszik a négy kis lakat:

Előzmény: Pali79, 2018-05-13 16:03:49 [1068]

Pali79 | 509    2018-05-13 16:03:49 [1068]

Köszönöm. Amikor a saját géped Z tengelyének szimulációját csináltad, akkor mit állítottál fixre? Én is próbáltam mindenféleképpen, de nem nagyon jött ki értelmes eredmény.

Előzmény: vjanos, 2018-05-12 22:00:40 [1067]


vjanos | 4847    2018-05-12 22:00:40 [1067]

Simulation Deep Dive [yt]_zIdds9lUX0[/yt]

Előzmény: Pali79, 2018-05-12 21:41:19 [1066]


Pali79 | 509    2018-05-12 21:41:19 [1066]

A szimulációhoz nincs egy jó oktató anyag?


smalla | 963    2018-05-08 09:34:43 [1065]

Ezt megnézem, még sose láttam.

Előzmény: vjanos, 2018-05-07 14:51:46 [1063]


smalla | 963    2018-05-08 09:32:48 [1064]

1000-es az átmérő, igazából még a 20 is kicsi, sose végez.

Előzmény: zozo, 2018-05-07 09:25:11 [1062]


vjanos | 4847    2018-05-07 14:51:46 [1063]

Sajna nem tudom. B megoldásként: a "Confinement" bekapcsolásával szekciókra lehet osztani a munkadarab megmunkálását. Hátha így a kritikus részre meg tudsz adni kisebb előtolást kézzel, akár egy másik cam művelettel.

Előzmény: smalla, 2018-05-07 08:18:52 [1061]


zozo | 3405    2018-05-07 09:25:11 [1062]

Muszáj ez a 16-20mm-es körlapka? Egyszerűbb lenne az életed egy kisebb rádiuszos késsel.

Előzmény: smalla, 2018-05-07 08:18:52 [1061]


smalla | 963    2018-05-07 08:18:52 [1061]

Addig rendben van, hogy van egy max fogásmélység és szépen elszedegeti az anyagot előle, de a ráhagyás a kanyarban is ugyanannyi mint máshol, ezért lesz egy olyan pont a beszúrás alján, ahol a fogásmélység ugyanannyi, de a vágóél kb 110 (ex has) fokos szög mentén vágja az anyagot (110 foknyi él dolgozik), szemben a mezei forgácsolás kb 30 foknyi dolgozó élével. Na ez előtt a pont előtt kellene visszavenni az előtolást, hogy a forgácskeresztmetszet ne nőjön hirtelen a 3x-osára, mert azt nehezen tolerálja a gép. Ezt hogyan szokták megoldani mások ? Nem hiszem, hogy én lennék az első, aki hasonló dolgot akar forgácsolni.

Előzmény: vjanos, 2018-05-04 14:03:05 [1056]


Pali79 | 509    2018-05-06 09:17:35 [1060]

Megvan! Találóan "Keep tool down" a neve!

Előzmény: vjanos, 2018-05-05 20:22:25 [1058]


zozo | 3405    2018-05-05 20:25:56 [1059]

Nem tudom most kipróbálni, de úgy emlékszem helikális fúrással is le lehet küldeni a kontúr mentén.

Előzmény: Pali79, 2018-05-05 20:09:54 [1057]


vjanos | 4847    2018-05-05 20:22:25 [1058]

De. A cam müvelet utolso tabjának tetején. Egy legördülő menüben. Talán vmi retraction ....... nem emléxem a pontos nevére.

Előzmény: Pali79, 2018-05-05 20:09:54 [1057]


Pali79 | 509    2018-05-05 20:09:54 [1057]

2D kontur marásnál olyan pályát generál, pl egy kör alakú zseb esetében ami körbemegy egyszer, aztán felemeli a szerszámot a biztonságos magasságba nálam ez +5 mm, utána lemegy a következő fogásmélységre és megint megy körbe. A kérdés, hogy nincs olyan opció, hogy ne emelje fel mindig erre az 5 mm-re? Elég időrabló.


vjanos | 4847    2018-05-04 14:03:05 [1056]

Ezt nem oldja meg, ha beállítasz valami max fogásmélységet, és több fogásból eszi le a kés hegye? Persze ha jól értettem

Előzmény: smalla, 2018-05-04 13:48:59 [1055]


smalla | 963    2018-05-04 13:48:59 [1055]

ezek egyike sem biztosítja, hogy a forgácskeresztmetszet állandó legyen. Persze egyenes vonalú mozgásnál az lesz. Képzelj el egy körlapkával történő körív menti mozgást. Ha ez a körlapka elég nagy, mondjuk 16-20mm átmérőjű, a rádiusz, amit meg kell csinálni, az meg elég kicsi, akkor ha nem veszed vissza a profil körbejárása közben az előtolást, akkor ügyesen nagyon nagy fogást fogsz venni ott, ahol nem karod. A kés oldalán haladsz a kis rádiusz mentén, de a kés hegye az anyagban dolgozik, teliben. Talán érthető volt, hevenyészett magyarázatom.

Előzmény: vjanos, 2018-05-04 10:37:16 [1054]


vjanos | 4847    2018-05-04 10:37:16 [1054]

Esztergás műveleteknél a Tool fülön a Fee&Speed résznél tudod kapcsolni az állandó vágósebességet (Constant Surface Speed) és a fordulatonkénti előtolást (Feed per Revolution). Ha nem tévedek nagyot, ezzel érhető el az állandó forgácskeresztmetszet. A belemenős kanyar mit takar? Az előbbi helyen állírható a Lead-in feedrate, ami az anyagba bekezdéskor használatos előtolás, erre gondolsz?

Előzmény: smalla, 2018-05-04 10:08:00 [1053]

smalla | 963    2018-05-04 10:08:00 [1053]

Sziasztok, van arra mód eszterga CAM-be, hogy állandó forgács-keresztmetszetet adó pályát generáljon? belemenős kanyarokban vegye vissza az előtolást/fogásmélységet vagy ezek valamilyen kombinációját?


Pali79 | 509    2018-05-04 09:25:29 [1052]

Hát egyenlőre meg tudtam oldani - kitöröltem a g kódból a Z-1,7 utáni részt - végül használható lett a eredmény. Majd jobban begyakorlom ezt a progit. Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek!

Előzmény: zozo, 2018-05-03 09:10:33 [1051]


zozo | 3405    2018-05-03 09:10:33 [1051]

Tényleg furcsa dolgok ezek. A mélységi hiba sztem azért van, mert a setup>stock-ban ráhagytál az anyagra. Nem kell. A másfél kör számomra rejtély, nem tom hogy jön össze. Gyanítom valami többször átszerkesztett modellről lehet szó, nem maradt benne valami korábbi körív a rajzoláskor? Pl. felületre indítottál sketch-et, és ez bennemaradt a modellben. (ki kell kapcsolni a sketch-et) Vagy valami hatalmas lead-on, lead-off érték van beállítva? A zsebmarás csigavonalban szokott lefutni, ha kör kontúrja van a zsebnek. A post processorban nincsen letiltva esetleg?

Előzmény: Pali79, 2018-05-03 08:21:53 [1050]


Pali79 | 509    2018-05-03 08:21:53 [1050]

Köszönöm, ez végülis így már használható jelen esetben. Bár van egy-két furcsaság. Az egyik, hogy olyan szerszámpályát generál, ami megy 1,5 kört a zsebben, aztán felemeli a szerszámot és a kezdőpontra teszi újból. és így halad lefelé. Illetve amit még nem értek, hogy a zseb 1,7 mm mély, de a g kódot átnézve van benne Z-2.2 körüli érték is. Olyan megoldás nincs esetleg ami csigavonal pályát csinál? Ha mondjuk egy meglévő furatot akarok 10 mm-rel nagyobbra csinálni, célszerűbbnek látom csigavonallal lemunkálni.

Előzmény: zozo, 2018-05-02 19:07:16 [1049]


zozo | 3405    2018-05-02 19:07:16 [1049]

Ugyanabban a setup-ban megcsinálhatod, amiben a 2D pocket is van. Ha kész a 2D contour, akkor klikk rá (kijelölöd) és szimuláld csak azt. Így látod, hogy miként fut le a kontúrmarás. Ha ez OK, akkor Actions>Post Process és elkészül a kódja.

Előzmény: Pali79, 2018-05-02 18:20:31 [1048]


Pali79 | 509    2018-05-02 18:20:31 [1048]

Nekem valahogy nem jön össze. Lehet eleve rosszul álok neki? Melyik setuppal kell ezt csinálni egyáltalán?

Előzmény: zozo, 2018-05-02 16:52:00 [1047]


zozo | 3405    2018-05-02 16:52:00 [1047]

Addig is,-ha csak a contourt jelölöd ki kód generálásra, akkor csak arról készül g-kód, a többi műveletet figyelmen kívül hagyja.

Előzmény: Pali79, 2018-05-02 15:08:31 [1045]


vjanos | 4847    2018-05-02 16:21:00 [1046]

Este megnézem részletesebben, de addigis itt egy cikk ami ezt taglalja.

Előzmény: Pali79, 2018-05-02 15:08:31 [1045]


Pali79 | 509    2018-05-02 15:08:31 [1045]

Köszönöm szépen zozonak is, de hálás lennék ha utána tudnál nézni ennek a maradék anyag eltávolításnak, mert így teljes szerszámpályát generál megint. Ez nekem azért nem jó megoldás, mert pici és gyenge a gépem, kis fogásokkal lassan tudok csak haladni, ezért ha végigmegy a teljes program az nagyon sok idő és csak a levegőbe kalimpál a szerszám.

Előzmény: vjanos, 2018-05-02 14:25:59 [1044]


vjanos | 4847    2018-05-02 14:25:59 [1044]

Igen, ahogy zozo irja, eressz rá még egy 2D Contour-t. Most nem vagyok fusion közelben, de asszem csak a 3D-s műveleteknél lehet beállítani rendes maradvány anyag eltávolítást, amikor figyelembe veszi az előzőleg lefutott szerszámpályákat, és csak a különbséget munkálja ki, akár más szerszámmal.

Előzmény: Pali79, 2018-05-02 06:15:36 [1042]


zozo | 3405    2018-05-02 13:27:24 [1043]

A zseb alsó kontúrvonalát/körvonalát jelöld ki kontúrmarásra. (ne legyen sehol offset érték)

Előzmény: Pali79, 2018-05-02 06:15:36 [1042]


Pali79 | 509    2018-05-02 06:15:36 [1042]

Pedig erre emlékszem is a videóidból. Szavaidból úgy veszem ki, hogy megoldható a csak simító utólag. Ezt, hogyan lehet megoldani? A következő is ehhez hasonló: benéztem az egyik kör alakú zseb átmérőjét és vagy 3 milliméterrel kisebb lett. Ezt szerettem volna úgy megoldani, hogy csak a különbséget munkálja ki, ne akarjon az egészre g kódot gyártani.

Előzmény: vjanos, 2018-05-01 21:53:52 [1040]


vjanos | 4847    2018-05-01 21:54:56 [1041]

Egyébként szerintem sem ez a legintuitívabb része a programnak Végülis a tool orientationnal is hasonló eredményt tudsz elérni, csak forgatóval

Előzmény: Pali79, 2018-05-01 13:59:28 [1038]


vjanos | 4847    2018-05-01 21:53:52 [1040]

Stimmel! A Pocket művelet negyedik (Passes) fülén a "Stock to leave" be volt pipálva a fájlban amit küldtél, és sugárirányban 0.5mm volt megadva. Átmérőben ez ugye 1mm. Ha ez be van nyomva, adott méretű anyagot meghagy a modellhez képest, további megmunkálásra. Nagyolásnál szoktam megadni így, utána réeresztek egy kontúrmarást, dupla körön, az kiszedi a maradékot, szép is lesz a felület, pontos is...

Előzmény: Pali79, 2018-05-01 21:48:35 [1039]


Pali79 | 509    2018-05-01 21:48:35 [1039]

Na itt a következő gond. Kimartam a generált g kóddal a zsebet és majdnem egy kerek milliméterrel kisebb lett az átmérője mint kellene. A modell méretei rendben vannak, a maró szinte új volt és a szerszámpályának megfelelően 6-os.

Pali79 | 509    2018-05-01 13:59:28 [1038]

Szuper, köszönöm szépen! Én azt hittem, hogy a szerszám orientáció kb. ugyan ezt csinálja. Ezek szerint tévedtem..

Előzmény: vjanos, 2018-05-01 12:48:32 [1037]


vjanos | 4847    2018-05-01 12:48:32 [1037]

Igen. Kb ahogy gondoltam, a setupod-beli koordináta rendszer megadása nem stimmel. A Z tengely (kék nyíl) felfelé mutat. Ugye most lefogattad a nyersanyagot az asztalra, és alulra esik a zseb, amit kimarnál. A megoldás, hogy a setup-beli orientation legördülőnél átállítod a koordinátarendszeredet, a valós befogásnak megfelelően (lásd kép alább). Hiszen valójában is úgy fogatod majd le, hogy a zsebed felfelé essen. Itt pedig a modelled mág egy setuppal. A koordinátarendszert átállítottam, a tool orientationt pedig kivettem a zsebmarásból. Ugyanitt megjegyezném, hogy a rajzoláskori koordináta rendszer (kocka a jobb felső sarokban) és a CAM/setup -beli koordinátarendszer nem kell, hogy feltétlenül egybeessen - pl most sem   

Előzmény: Pali79, 2018-05-01 09:32:11 [1036]


Pali79 | 509    2018-05-01 09:32:11 [1036]

Asszem sikerült.

Előzmény: vjanos, 2018-05-01 08:34:25 [1034]


Pali79 | 509    2018-05-01 09:28:35 [1035]

Segítenél, hogy hogyan tudom linkelni?

Előzmény: vjanos, 2018-05-01 08:34:25 [1034]


vjanos | 4847    2018-05-01 08:34:25 [1034]

Linkeld be a fájlt, ha publikus, hátha okosabbak leszünk.

Előzmény: Pali79, 2018-05-01 08:32:20 [1032]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 22 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|