HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.


Időrend:
Oldal 1 / 14 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

GB35 | 1462    2018-04-05 10:23:00 [674]

Előzmény: tóthz, 2018-04-05 09:55:23 [673]


tóthz | 522    2018-04-05 09:55:23 [673]

"lehet egy esztergályos bármilyen ügyes, ha nem megfelelő anyagból készül és nincsen megfelelően hőkezelve csak egy darab vas.." Hümm... Én még vasból készült esztergályost nem láttam. Pláne nem megfelelő anyagból. A hőkezeléséről nem is beszélve.

Előzmény: bobak.denes, 2018-04-05 09:39:40 [672]


bobak.denes | 68    2018-04-05 09:39:40 [672]

bocsi mégy annyit a hőkezelés az anyag alakítás koronája lehet egy esztergályos bármilyen ügyes, ha nem megfelelő anyagból készül és nincsen megfelelően hőkezelve csak egy darab vas.. valameddig tudod használni, nem lesz tartós.. nem szerszám vagy gépalkatrész lesz , csak egy darab vas...

Előzmény: bobak.denes, 2018-04-05 09:34:35 [671]


bobak.denes | 68    2018-04-05 09:34:35 [671]

Haliho! nem fém ötvözővel történő ötvözés amikor szenet viszünk be a vas felületébe a szakmai neve cementálás ,történhet báriumos faszénnel , vagy gázban.. az ipar ezt azért igen régóta alkalmazza de azért ne tévedjünk el nem lesz belőle szénacél. ami nagyon fontos ,hogy olyan anyagon alkalmazzuk ,hogy a magkeménység edzés után elég legyen ahhoz hogy a vékony cementált edzett réteget megtartsa és ne szakadjon be a terhelés alatt. általában 0,6 -1,2 mm nél vastagságban szoktunk cementálni , gazdasági okok miatt tovább fejlesztett változata a nitrocementálás de ez már más kategória. csak érdekesség régebben ötvöztek felületet alumíniummal is ennek neve alitálás de teljesen más világ és ma már szinte semmi gyakorlati jelentősége sincs. még sok ilyen érdekesség létezik a hőkezelésben ami ma már némi mosolygásra készteti az embert, ma már nagyon jó anyagok vannak csak hobbi körülmények között nehéz hozzájutni. üdv..

Előzmény: laacika, 2018-04-05 00:25:00 [670]


laacika | 2357    2018-04-05 00:25:00 [670]

Szerintem nem hihetetlen mert nagyonrég tudják a kovácsmesterek is hogy az acél képes valamennyi szenet felvenni faszénen való melegitéskor.

Előzmény: farkastibor, 2018-04-04 23:24:19 [668]

farkastibor | 134    2018-04-04 23:38:52 [669]

Famegmunkálás , ragasztás hajlítás vákumpumpaval, [yt]WMnscjXGmTQ[/yt]


farkastibor | 134    2018-04-04 23:24:19 [668]

Lágyacélból-------szénacél , hihetetlen de működik. [yt]V_Mp1fNzIT8[/yt]


dtb | 38    2018-04-01 11:14:55 [667]

Ezt nemrég találtam, nekem tetszett: Drót hajlítás, vágás célgép


tóthz | 522    2017-11-11 17:48:37 [666]

A cédrust tükörsimára lehet faragni, pl.: ceruza! A szerszámnak pedig borotvaélesnek kell lenni. Ha jól gondolom, akkor a képen látott marás gömbmaróval készült. Én egy élű szerszámot készítenék erre a célra, és a lehető legnagyobb fordulattal járatnám a marót. Az előtolás minden esetben rámarás irányba történjen.Az ellenmarás felborzolja a rostokat!


Ati | 475    2017-11-05 08:46:31 [665]

Sziasztok! Vakaki faragott már cédrust? Nem sikerül szép felületet csinálnom,olyan szőrös mint egy majom, még a 280-as vízpaírral is alig tudom simára csiszolni. A vizbe áztatott fenyőfához tudnám hasonlítani megmunkálási szempontból.Van valakinek ötlete?   


Varga László | 314    2017-10-26 19:13:57 [664]

Próbáld meg PKD lapkával forgácsolni, nem fog kenődni.

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


appeter | 47    2017-10-26 17:54:19 [663]

Üdv Nem tudom, hogy Te honnét szerzed be az alumíniumot. Én a " Szin-us"-tól(Szeged).Igaz,nem igényes felhasználásra. Vettem ami a kezembe akadt. Faragáskor kunkorodik a forgács, de a menetvágás sem gond. Üdv: Péter

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


Csuhás | 4886    2017-10-26 17:00:36 [662]

A vas is keményedik kalapálás hatására, mégis inkább acélt használnak szerte a világon. Két ilyen acélkeményítés jut eszembe: a kaszák élének kalapálása, illetve a kovács üllők felületének "nemesedése". Szóval keress jól forgácsolható anyagot, és persze egy darabon próbáld ki a préselést is

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


Kopirnyák | 1361    2017-10-26 15:01:07 [661]

Forgácsolni ötvözött alu kell, mondjuk AlMg3. Inkább rendelj a netről, mint szenvedsz a préselgetéssel, amúgy arról nem tudok nyilatkozni, hogy milyen eredményt érhetsz el.

Előzmény: J-Steel, 2017-10-26 14:53:37 [660]


J-Steel | 770    2017-10-26 14:53:37 [660]

Azt olvastam több helyen, hogy az alumínium nagy nyomás hatására felkeményedik. Ezt pedig hőkezeléssel lehet tovább javítani. Nálunk a színesfém boltban, csak puha alut lehet kapni. 60xx a száma, már nem tudom pontosan. Ha a nyomás hatására a kristályszerkezet változik, és keményebb lesz, akkor esztergálás előtt ha beteszem az alurudat a présbe, és összenyomom (akár minden oldaról), majd utána esztergálom, akkor nem lehet, hogy kevésbé kenődik, és jobb lesz a forgácsleválasztás, továbbá erősebb lesz az elkészült munkadarab? Van valakinek ezzel tapasztalata?

guliver83 | 2509    2015-05-03 13:28:00 [659]


Nekem egy 3mm maró megfelezve úgy mint egy gravírtű 17mm anyagot kellet átvágnom 2mm fogással 800mm előtolás nagyon szépen megy benne.
Kukoricamaróval nem hiszem, hogy jó lehet marni inkább ledarálja mint marná. Az egy élű tökéletes hozzá.

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


játéknap | 2    2015-05-03 12:41:00 [658]

OK, köszönöm


kmajer | 350    2015-05-02 16:40:00 [657]

Vc 150-200m/min
Fz .06-0.1 mm
1-max 2 él
Fapor elszívással.
HDPE emulzióval.
átvágásnál fogás max 1xD.

Előzmény: játéknap, 2015-05-02 14:23:00 [655]


Karasz András | 1871    2015-05-02 14:32:00 [656]

Ha éget akkor hatalmas a fordulat, vagy (és) kicsi az előtolási sebesség.

Előzmény: játéknap, 2015-05-02 14:23:00 [655]


játéknap | 2    2015-05-02 14:23:00 [655]

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni 15 mm vastag rétegelt falemezt szeretnénk vágni, ill. HDPE műanyag lemezt.Különböző formákat vágnánk ki belőle, illetve ezekbe az anyagokba kb 2 mm mélyen betűket marni. Milyen szerszámot és főleg milyen fordulattal és előtolással ajánljátok? Nagyon várom a segítséget,mert eddig a rétegelt falemezt égette, vmiért nem tudjuk jól beállítani.Köszönöm a segístéget előre is.


tursaba | 48    2015-03-03 11:37:00 [654]

Nekem az 1 élű jól vitte a POM-ot.Nagyon száll!

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


elektron | 13999    2015-02-11 09:06:00 [653]

Kösz.


robroy007 | 2157    2015-02-11 07:11:00 [652]

Jól forgácsolható nagyon, éles szerszám és kész nagyolás simítás semmi extra nincs hozzá

A forgács az egész műhelybe sztatikusan fel fog ragadni, porszivó vagy sűrített levegő es megoldja

Ha utólag vágód le a tömbről el fog vetemedni, de lehet ezt sehogy se tudod megúszni, a benne rejlő feszültségek miatt, hogy féloldalas lesz a darab....

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


Szalai György | 6735    2015-02-11 06:50:00 [651]

http://www.quattroplast.hu/pom-rudakrol-lemezekrol-muszaki-muanyag-felkesz-termek-ismerteto-sorozat-iii-resz

Előzmény: elektron, 2015-02-10 10:16:00 [650]


elektron | 13999    2015-02-10 10:16:00 [650]

Üdv !

POM vagy PM anyagom van egy tömbben eredetileg 8-10 mm lapokat akartam de ilyen sikeredett, ami vagy 60x100x200 mm méretű tömb. Arra gondoltam hogy úgy marom ki, hogy a tetejébe belemarom amit akarok majd utána kéne elfűrészelni a felső 8 mm lapot. Először a tetejét síkba is lehet marni az nem probléma.

Csak utána nem tudom majd hogy vágom le , hogy azért párhuzamos maradjon a két oldala.

POM anyagra mondjatok már valami nagyjából előtolást fogásvételt, amit elbír egy szerszám, nem tudom 2mm keményfém, kukoricamaróm van szinte csak azzal lehet vajon marni vagy még 3mm egyélű maró esetleg ?


Lóri | 112    2015-01-19 18:51:00 [649]

Sziasztok!
Ha húzott acélt (s235jrc)szeretnék marni a maró palástjával, akkor milyen fajtát használjak.Kb 1mm-et szednék le max. Tpkn lapkával marom egyébként, de mondjuk 4élű keményfémmaróval (Hss Co8) lehetne-e? Esetleg turbómaróval?


Tapti | 136    2015-01-17 17:35:00 [648]

Egy élű 2mm-s vagy 1/8"-os maróval marnám a fordulat csak szemre/fülre, mert nem szoftverből megy.


Tapti | 136    2015-01-17 17:28:00 [647]

A szilikon spray-t egyszerűen lemostam vegyszerrel és meleg vízzel. Amolyan dísztárgyféle lett, címert gravíroztam bele. Kap egy talpat és élvilágítást.
A danamitból dobozt szándékozom "faragni". 100x40x35mm a méret, egy vezetékszakadás ellenőrzőt fog rejteni. 4mm-s falai lesznek, bombabiztos mert akié lesz úgy is eldobálja. 
Gyakorlatnak fogom fel és a CUT2D-vel készül.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2015-01-17 09:29:00 [643]


Szalai György | 6735    2015-01-17 17:17:00 [646]

Plexiből?

Előzmény: lazi, 2015-01-17 09:57:00 [645]


lazi | 1457    2015-01-17 09:57:00 [645]

Az derék. Forgástestes csévetestet miből érdemes esztergálni?

Előzmény: kari, 2015-01-17 09:34:00 [644]

kari | 1494    2015-01-17 09:34:00 [644]

Nem tudom mit szeretnél készíteni belőle, de arra nagyon figyelj, hogy a danamid hihetetlen dolgokra képes.
Megmunkálás után akár mm-t is képes csavarodni vetemedni.

Előzmény: Tapti, 2015-01-16 22:50:00 [642]


Rabb Ferenc | 3080    2015-01-17 09:29:00 [643]

A szilikon spray-t mivel fogod eltávolítani? Vagy nem probléma, hogy egy leheletnyi réteg szinte örökre rajta marad?

A danamidnak azért ettől nagyobb fogásmélységet is adhatsz. Legalább egy maró átmérőnyit. De vastagabb anyagnál a kétélű maró már lehet, hogy gondot fog okozni az eltömődés miatt. A fordulat 10 ezer körüli legyen, mert egyébként esetleg megolvadhat. Hűtésre és forgácseltömődés ellen egy rendes porszívó sokat segíthet

Előzmény: Tapti, 2015-01-16 22:50:00 [642]


Tapti | 136    2015-01-16 22:50:00 [642]

Ahogy itt olvasom a hozzászólásokat, igazából még mindig nem tudom , hogy fogom marni a danamidot. Hűtésem még nincs.

Ma plexit gravíroztam és martam körbe pár próba után. A marás,0.1-s mélységgel és 40mm/sec-el órajárással ellentétes irányba 1.5-s kétélű maróval, hűtés/kenés szilikon spray-vel.
Szép lett a felület bár nem volt túl gyors.


lovas gyula | 1584    2015-01-16 09:49:00 [641]

Valóban semmi különleges nincs benne sőt. Kiválóan lehet bicskával faragni.
Azért semmiképpen nem mosnám össze a fával mint az artcam-os ajánlatban.
Ha pl. nem hütöd mint ahogy mondtad akkor a jelentős hőfejlődés következménye, hogy az anyag a szerszám felé dagad. Ezt egy kis szerszám nem viseli el törés nélkül.

Előzmény: kari, 2015-01-16 09:20:00 [640]


kari | 1494    2015-01-16 09:20:00 [640]

Már martam danamidot, emlékeim szerint nem volt semmi különleges, de a hűtést kívánta.
De azt mondják,hogy a puding próbája ....

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


lovas gyula | 1584    2015-01-16 08:28:00 [639]

Az "end mill 1.5" nagyon tág fogalom!sem élszám sem maró hossz nincs feltüntetve igy a komolysága is erősen kérdőjeles.
Ezeket az adatokat csak offset marás esetén nézném meg, hogy más kipróbálja. Egy 3d mélységű slot marásnál nem is nézném meg csak felvételről.

Előzmény: AWE, 2015-01-15 21:33:00 [638]


AWE | 312    2015-01-15 21:33:00 [638]

Hát az artcam 2011 pl ezt ajánlja ood plastic estén
End Mill 1.5 mm

Slot Drill
Tool Number 1
Diameter 1.500 mm

Machining Defaults
Stepover 0.525 mm
Stepdown 1.500 mm
Spindle Speed 15000 r.p.m
Feed Rate 42.000 mm/sec
Plunge Rate 12.000 mm/sec

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 21:11:00 [637]


Tapti | 136    2015-01-15 21:11:00 [637]

Őőőőő, akkor hány élűvel marjam és akkor mekkora sebességgel, stb.?
Vagyis kezdjük nulláról, szeretném megtudni hogy Danamidot mivel lehet marni és milyen beállításokkal, ha maradok a 2mm-s marónál?

Előzmény: AWE, 2015-01-15 20:02:00 [636]


AWE | 312    2015-01-15 20:02:00 [636]

kizárt
tul sok a sebesség meg 1 élu is .

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


Sz.József | 2824    2015-01-15 19:16:00 [635]

Így a "7. érzékemmel" a feed rate soknak tűnik... (3000mm/perc...)
Egy fordulatra közel 0,5mm-t "harap" a maró.
De az érzékeim már csaptak be...

Előzmény: Tapti, 2015-01-15 16:10:00 [634]


Tapti | 136    2015-01-15 16:10:00 [634]

Sziasztok!
Danamidot szeretnék marni. Kérdésem, szerintetek a beállított paraméterek jók?
1 élű 2mm/22-s maróval,pass depht 0.5, stepover 25%, 7000r.p.m, feed rate 50mm/sec, plunge rate 20mm/sec


PITU | 240    2014-11-17 15:53:00 [633]

szia Gabcsi5456
a fogasléc "fog profilja" nem evolvens ,hanaem egyenes.
ezért ezt kimarhatod egy 40°-os kúpszögű ujjmaróval

Előzmény: Gabcsi5456, 2014-11-17 09:23:00 [630]


agyaggalamb | 292    2014-11-17 15:34:00 [632]

Erre az esetre is lettek kitalálva a modul ujjmarók, de ezeket házilag készíteni lehetetlen. Max profi szerszámélezővel, úgyhogy egyszerűbb valóban a gyalulás.

Előzmény: Gabcsi5456, 2014-11-17 09:23:00 [630]


svejk | 25858    2014-11-17 09:26:00 [631]

Végszükségben gyaluld ki.
Egyszerű hozzá kést köszörülni és a műanyagba nem fog belerokkanni a géped.

Előzmény: Gabcsi5456, 2014-11-17 09:23:00 [630]


Gabcsi5456 | 484    2014-11-17 09:23:00 [630]

Sziasztok,

Egy fogaslécet szeretnék marni a gépemmel műanyagból 1 es modullal. modulmarók nem jók, mert a főorsó függőleges.
Lehet ilyen marót kapni készen vagy csak csinálni lehet, esetleg van valakinek ilyen,
Szívesen veszek minden segítséget.

Üdv

elektron | 13999    2014-05-13 19:07:00 [629]

Most meg azt találtam ki, hogy ha a marómotorba teszek anyagot, ami most a Z tengely, akkor az asztalra meg késeket, akkor esztergálni is lehet vele. A vezérlő programban meg csinálok egy olyan setup beállítást .ini filet vagy akármit, amiben úgy lesz beprogramozva, hogy esztergálásként használja, a Z legyen az X, az X, meg a Z vagy az Y mindegy, hogy akkor hardveresen nem kell semmit átdugni, csak egy indítás és kész.

Akkor meg több kést rakok az asztalra, akkor tiszta cnc eszterga lesz belőle, persze csak rövid és kis átmérőjű fa és műanyag jöhet így szóba, de azt hiszem ezt kipróbálom majd valahogy. Látok benne fantáziát.


Szedlay Pál | 1656    2014-03-24 22:22:00 [628]

Például itt is, de ha szétnézel a neten nagyon sokat találsz.

Link

Előzmény: pisti73, 2014-03-24 21:56:00 [624]


Szedlay Pál | 1656    2014-03-24 22:16:00 [627]

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 22:15:00 [626]


Szedlay Pál | 1656    2014-03-24 22:15:00 [626]

És ezzel?
Ez 0,5mm X 3mm.
Ajánlott megmunkálási paraméterek, persze ha túlélte a szerszámbemérést.
Ap:0,02mm Ae:0,06mm 41000 1/min f: 2210 mm/min
Azért tolni kell rendesen kis fogásokkal.

http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/0,5mm%20CBN.jpg

Előzmény: svejk, 2014-03-24 21:51:00 [622]


svejk | 25858    2014-03-24 21:58:00 [625]

) bizony meglehet.

Előzmény: Szedlay Pál, 2014-03-24 21:55:00 [623]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 14 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|