HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



AC szervó motoros vezérlés

AC servo vezérlők és kiegészítői


Időrend:
Oldal 1 / 52 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

svejk | 24352    2017-06-18 12:50:46 [2596]

Ühüm... látom már R88D-RA Nem mai darab ez sem, nem volt még hozzá szerencsém.

Előzmény: svejk, 2017-06-18 12:47:55 [2595]


svejk | 24352    2017-06-18 12:47:55 [2595]

Hátha valaki tudja fejből. OMRON R88M-Rxxxx motort melyik driver eszi meg?


svejk | 24352    2017-05-16 19:00:45 [2594]

Tévedtem, mezei RS232. A MAX-ot is jól sejtetted. Végül is ez már 25 éves darab, akkoriban még nem volt feltétlen cél a végletekig való elbonyolítás...

Előzmény: gab27, 2017-05-14 11:16:38 [2593]


gab27 | 393    2017-05-14 11:16:38 [2593]

Jó várakozást.

Előzmény: svejk, 2017-05-14 11:10:27 [2592]


svejk | 24352    2017-05-14 11:10:27 [2592]

Egyértelmű egyszerű kérdést/kérést tettem közzé, nem alternatívákat kérek. Öreg vagyok én már a folyamatos szopáshoz, ha van valakinek ilyen annak pár perc kisípolni, mindkét végén emberi csatlakozó van. Egyébként úgy rémlik full duplex RS485. Ha nem lesz segítség akkor azért meg fogom tudni oldani.

Előzmény: gab27, 2017-05-14 11:04:52 [2591]

gab27 | 393    2017-05-14 11:04:52 [2591]

Talán van benne szintillesztő IC (MAX232 és utánérzései). Ha igen, csak vissza kell vezetned az IC lábaihoz a megfelelő terminálokat.

Előzmény: svejk, 2017-05-14 10:52:08 [2589]


svejk | 24352    2017-05-14 10:52:32 [2590]

Szóval erről van szó:

Előzmény: svejk, 2017-05-14 10:52:08 [2589]


svejk | 24352    2017-05-14 10:52:08 [2589]

Hátha van valakinek egy, a képen látható Mitsubishi programozóból. A kábel bekötését kellene kimérni, mert az itt levőnek valaki lecvikkolta a kábel végéről a DSUB9-es csatit.


Vetesi75 | 684    2017-05-08 15:27:44 [2588]

C-tengelyes esztergán a 10KW-os hajtást, kb. 1:2 szíjáttétellel - pl. tokmánypofa cserekor, kézi erővel simán le lehet tiltatni egy 8-as imbuszkulccsal. (Konkrét példányon úgy rémlik, hogy 70Nm körül van a maximum.) Na ilyenkor vágja magát hanyatt vagy esik bele a gépbe a dolgozó...

Előzmény: svejk, 2017-05-06 17:50:05 [2587]


svejk | 24352    2017-05-06 17:50:05 [2587]

Egy C tengelyes esztergán 10-20 kW-os motorok vannak direktben, de komolyabb munkákhoz még akkor is van hidraulikus tárcsafék.

Előzmény: svejk, 2017-05-06 17:47:23 [2586]


svejk | 24352    2017-05-06 17:47:23 [2586]

Úgy kb. 1:40-1:100-as áttételt kellett volna alkalmaznod. Akármilyen keményre is állítod a szervot az 2,4 Nm előbb-utóbb úgy is kevés lenne a tartáshoz.

Előzmény: Zénó, 2017-05-06 17:13:27 [2585]


Zénó | 86    2017-05-06 17:13:27 [2585]

Sziasztok, Épitettem a gépemhez egy 4.tengelyt Sigma 3 as vezérlővel, 800W-os motorral. 1-1-es szijátétellel van meghajtva a tokmány. Olyan problémám van vele hogy nagyon kicsi pozicio tartásban a tartó áramom , megmunkálás közben is képes egy picit elforditani a tengelyt ha egyenetlen az anyag keménysége. A servoban a Machine rigidity-t átállitottam High rigidity (10/10) re de igy is elmozditja. Hosszabtávon féken gondolkodom de addig is nem lehet ezen a merevségen valahogy allitani ? Melyik paraméterét állitgassam? Köszönöm


tomnc | 360    2017-04-30 16:10:10 [2584]

Sziasztok kiméregettem a vezérlőt minden ok.Tovább próbálkoztam a beállítással reseteltem majd új program már sokadszorra majd lepróbáltam egy 800w-os motorral és szépen elindult hiba megszűnt fél óra folyamatos járatás után sem jött elő. Hiba okát nem tudom még mindig remélem nem jön vissza egy idő után. Köszönöm a segítséget.


svejk | 24352    2017-04-30 12:08:31 [2583]

igen

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 22:40:03 [2576]


Pál | 6816    2017-04-29 23:26:49 [2582]

Természetesen ha be volt kapcsolva a vezérlő, akkor áramtalanítás után várj legalább 10 percet a méréssel.

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 22:48:07 [2578]

Pál | 6816    2017-04-29 23:22:51 [2581]

Ez sigma 2-es, de egy nagyobb típus. [yt]KGuTVsySDQg[/yt]

Előzmény: Pál, 2017-04-29 23:17:03 [2580]


Pál | 6816    2017-04-29 23:17:03 [2580]

Ez fog segíteni Svejk által ajánlott ellenőrzés végrehajtásában. A műszert kapcsold dióda vizsgálatra a DC bus pozitívjára a műszer negatív (fekete) mérőcsúcsát tedd és a videón látottak szerint ellenőrizd le. Aztán a DC bus negatívjára a műszer pozitiv (piros) mérőcsúcsát csatlakoztasd és az előzőek szerint nézd végig. Ha nem mutat semmit vagy nullát mérsz a ki vagy bemeneteken akkor sajnos IGBT modul hiba lesz. [yt]js6c96LDwfg[/yt]

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 22:48:07 [2578]


Pál | 6816    2017-04-29 23:01:18 [2579]

Amit leírtam ez a 400 Wattosnál van a 1kW-os típusra nem emlékszem pontosan. Annál talán másképpen lehet met ott már ventilátor is van.

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 22:48:07 [2578]


tomnc | 360    2017-04-29 22:48:07 [2578]

Szia köszönöm ezt megnézem holnap és visszajelzek felétek

Előzmény: Pál, 2017-04-29 22:45:38 [2577]


Pál | 6816    2017-04-29 22:45:38 [2577]

A sigma 2 hűtőbordáján van egy hőkapcsoló. Először is a műanyag burkolatot lepattintod a vezérlőről. Utána fogod látni két fekete vezeték műanyag védőcsövekben jön ki hűtőborda és a panel közötti résből. Ez a vezeték megy a teljesítmény panelra amit le lehet húzni egy csatlakozóval róla. Ezen kéne mérni egy ellenállást és ha ezen nem tudsz mérni semmit akkor megvan a hiba. Igaz kétlem mert ezt még nem láttam kipurcanni, de a remény hal meg utoljára. A lepényhal meg először

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 21:15:51 [2572]


tomnc | 360    2017-04-29 22:40:03 [2576]

Tudsz nekem segíteni mert azt sem tudom mit keressek.Megkereshetlek magánban?

Előzmény: svejk, 2017-04-29 22:32:39 [2575]


svejk | 24352    2017-04-29 22:32:39 [2575]

Még az is lehet, hogy abba való is akad, de mindenféleképp mérj rá.

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 22:27:54 [2574]


tomnc | 360    2017-04-29 22:27:54 [2574]

Szia yaskawa sgdh 10ae 1Kw-os.

Előzmény: svejk, 2017-04-29 22:17:35 [2573]


svejk | 24352    2017-04-29 22:17:35 [2573]

Valószínűleg IGBT modul zárlat. Általában diódaméréssel gyorsan kimutatható. Hány Wattos a vezérlő? Van pár féle modulom.

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 21:15:51 [2572]


tomnc | 360    2017-04-29 21:15:51 [2572]

Igen már próbáltam 2 motorral is amik jól működnek a másik vezérlővel. Újra töltöttem rá 2 beállítást is a hiba fent maradt amit lehetett megpróbáltam még szét nem szedtem mert az elektronika nem erősségem

Előzmény: designr, 2017-04-29 21:08:40 [2571]


designr | 1895    2017-04-29 21:08:40 [2571]

Csakis motorral összevezetékelve próbáld.. esetleg ha van több motorod akkor másikkal. Még encoder hiba is lehet..azzal már jártam igy..

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 21:05:40 [2570]


tomnc | 360    2017-04-29 21:05:40 [2570]

Nem tudom így került hozzám ezzel a hibával

Előzmény: designr, 2017-04-29 21:03:10 [2569]


designr | 1895    2017-04-29 21:03:10 [2569]

Eddig rendben működött? Motor nélkül nem illik szervó erősitőt üzemeltetni..

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 21:01:21 [2568]


tomnc | 360    2017-04-29 21:01:21 [2568]

Szia motor nélkül is ezt csinálja csináltam resetet új programot töltöttem fel rá de a hiba fent maradt.Tartok töle hogy valami elszállt benne.

Előzmény: designr, 2017-04-29 20:54:31 [2567]


designr | 1895    2017-04-29 20:54:31 [2567]

Ez nem egyszerű.. Tudni kellene a körülményeket. Ment rendesen a szervó és egyik pillanatról a másikra jön elő? Most került hozzád és üres motorral is ezt produkálja? Jól van beállitva? Tuláram és hővédelem.. Lehet akár egy rossz PID vagy felfutás beállitás..de lehet alkatrészhiba.. Üres motorral, lassú felfutással, gyenge erősitéssel próbáld meg..Csinálj egy driver resetet és csak azután..

Előzmény: tomnc, 2017-04-29 20:42:18 [2566]

tomnc | 360    2017-04-29 20:42:18 [2566]

Sziasztok tudna valaki segíteni hogy lehet ez a hibát orvosolni A.10 hibakód overcurrent or heat sink overheated Yaskawa sgdh vezérlö köszönöm


sanka74 | 1382    2017-04-20 20:55:18 [2565]

Szia! Köszönöm a felajánlást. Most (sem) tudok menni a talira, Szakmák Éjszakája lesz holnap...Amint enged a tél szorítása, egyeztetek időpontot Veled, és elugrok. Köszi még egyszer.

Előzmény: svejk, 2017-04-20 20:48:20 [2564]


svejk | 24352    2017-04-20 20:48:20 [2564]

Hozd el szombaton debrecenbe oszt' jól megjavítjuk. Na nem bízol abban a napban akkor meg hozd el hozzám.

Előzmény: sanka74, 2017-04-20 19:29:28 [2563]


sanka74 | 1382    2017-04-20 19:29:28 [2563]

Sziasztok! A lentebb ecsetelt AC servo motor tipusa: MECAPION MODEL: APM-SC05ADK-9 Megpróbáltam megbontani, de egyszerű eszközökkel nem mertem. Az elejéről levettem a takaró fedelet, nem folyt ki olaj. Tovább nem bolygattam mert az encoder levétele nélkül szerintem nem lehet szerelni. A tengely szorul áram nélkül is és akkor is amikor áram alatt van, de a vezérlő resetelve van.Ilyenkor a többi tengelyen lévők könnyen futnak.


Pál | 6816    2017-04-16 22:42:07 [2562]

Kaszával a hülye is tud !

Előzmény: svejk, 2017-04-16 22:19:25 [2561]


svejk | 24352    2017-04-16 22:19:25 [2561]

Kaszával próbáltad már?

Előzmény: Pál, 2017-04-14 22:02:04 [2559]


svejk | 24352    2017-04-16 22:19:07 [2560]

Előzmény: csg67, 2017-04-14 18:18:09 [2558]


Pál | 6816    2017-04-14 22:02:04 [2559]

Ha minden mesterfogást elárulok akkor mivel fogok kaszálni ?

Előzmény: csg67, 2017-04-14 18:18:09 [2558]


csg67 | 184    2017-04-14 18:18:09 [2558]

"És ilyenkor jön az a fránya hall szenzorok hiánya mivel ez AC servo, és jöhet a kísérletezés. Encoder feltesz Jog módban megforgat és nézni kell az áramfelvételét. Mikor jó a pozíció akkor a legkisebb a forgás közbeni áramfelvétele a vezérlőnek." Nem kell kísérletezni. Kell egy 24V/10A DC táp, negatív az U pontra, pozitív a V és W pontra, ilyenkor a motor beáll egy pozícióba, most kell úgy felszerelni a jeladót, hogy az a nullimpulzusnál legyen.

Előzmény: Pál, 2017-04-13 11:23:03 [2542]


ANTAL GÁBOR | 3119    2017-04-14 14:58:35 [2557]

Az egész leírásban azt próbáltam kihangsúlyozni hogy a szinkronmotorokhoz elengedhetetlen valamilyen rotorpozíció érzékelés . Azt nem lehet kijelenteni hogy amiben van hall az BLDC és amiben nincs az Ac szervó . Legföljebb a fejlődés abba az irányba ment hogy manapság a hallok helyett más szisztémájú a pozíció érzékelés . Nekem van olyan szinuszmezős Ac szervó őspéldányom amiben klasszikus hall és inkrementális encoder van ( szeretem is mert nem driver specifikus Pl a Granite devices klasszul viszi ). A gyárak egyébként direkt rájátszanak a dologra mert mint említettem egy klasszikus megoldású motorhoz nem tudnák a driverüket ráeröltetni a vevőre .

Előzmény: Pál, 2017-04-14 09:50:20 [2556]


Pál | 6816    2017-04-14 09:50:20 [2556]

Igen és hol vannak azok a fránya hall szenzorok? Jó messze a tekercsektől. Miért van ez így? Mert a tekercsek mágneses tere szétcsapkodná a hall szenzor által érzékelt mágneses pozíciókat. És ennek ellenére miért van raja a hall szenzor? Mert Renishaw öntapadós lineáris útmérőt használ ami nem tudja a fázisjeleket is kiküldeni. És mért kell hozzá az a kis aluminium tokozat JZDP-A008-182 jelöléssel ? Mert ez alakítja át a Renishaw és hall szenzorok jeleit a servovezérlőnek értelmezhetővé. Ergo az egész egy kényszer megoldás !

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-04-14 07:43:03 [2554]


designr | 1895    2017-04-14 08:07:44 [2555]

Itt egy leirás..jellemzően méeg itt sok a kavar.. servo motor type Ac szervókat felosztja indukciós és asszinkron jellegűre. Indukciós a PM forgórészű amig a asszinkron jellegűnek tekercselt..majd következik egy kép "asszinkron " felirattal egy szervóról amit neked is van otthon én meg szétszedtem tegnap este..és mágnes van benne.. Mult héten hirdettem itt a fórumon egy 100w szettet.. Lázasan akartak meggyőzni hogy a motoron a DC brushless felirat azt jelenti hogy ez nem fog menni az ac driverrel.. Ezeken már tul vagyok...Tamagawa aki régen gyártotta a motorok nagy részét..ezt irta rá..az attól még 3 fázisú ac motor és szépen megy pozicó módban.. Nagy a kavar.. Brushless az kefenélkülit jelent ilyen a dc motorok egy része és minden ac.. dc vagy ac pedig a meghajtó fesz jellemzője

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-04-14 07:43:03 [2554]


ANTAL GÁBOR | 3119    2017-04-14 07:43:03 [2554]

Nekem van egy lineáris motorom : ott a rotorpoziciót hallok szolgáltatják és a motor mellé egy kontaktusmentes finom felbontású optikai encodert kell telepíteni . Nem tudom hogy négyszögmezős vagy szinuszos a táplálás A halloknak volt egy másik érdekes alkalmazása is ilyenkor nem a forgórész mágneseit detektálták ( csupán konstrukciós okokból ! ) hanem külön mágneseket alkalmaztak amelyeket szigorú feltételekkel ( szinkronban a forgórésszel ) kellett pozícionálni. Az ilyen hall érzékelőket sokszor kombinálták az encoderrel És még egy adalék : a Bldc motorok a szinkrongépek családjába tartoznak a DC szó arra utal hogy úgy viselkednek mint a klasszikus ( kefés ) DC motorok vagyis a tápfesszel ( esetünkben DC busz ) arányos a fordulatszámuk ( egy mostanában nem publikáló kolléga videóját idézem akinél a DC busz feszültségét egy ceruzaelem szolgáltatta )


ANTAL GÁBOR | 3119    2017-04-14 07:28:51 [2553]

Hozzászólnék a témához ( nem címzem senkinek ) amit leírok az nem szentírás nem is a téziseim csupán ennyit tudok a témáról A szinkrongépeknek két nagy családja van : vannak gépek amiket négyszögmezővel tápláljuk és vannak a szinuszmezős gépek . Mindkét családnál a helyes működéshez elengedhetetlen a rotorpozíció érzékelése .A pozíció érzékelését as őskorban hall kapcsolókkal oldották meg ( ott a mágnes akkor a legegyszerűbb azt érzékelni ) a hallok ideálisak mert meg tudják különböztetni a polaritást és jótékony hiszterézissel is rendelkeznek Azután a technika fejllődésével más megoldások is születtek ( speciális sávokkal rendelkező encoderek ( amelyet akár mi is készíthetünk ) de ha egy pillanatra kikapcsoljuk a motor táplálását akkor a forgó mező feszültséget indukál a tekercsekben amelyeknek a feszültség és fézisviszonyaiból rekonstruálható a rotorpozíció A BLDC motorok négyszögmezős gépek . Szervó üzemre alkalmasak . De vannak olyanok amik csak sebességszervóknál jöhetnek szóba . Ez a polusok és tekercsek egymáshoz való viszonyszámától l függ . Pl egy 8 pólusú 12 tekercsű motor az csak sebeségszervó lehet ( ilyenek a ventillátorok és sok modell repülőgép motor ) Ha pozíciószervós hajtást akarunk akkor más kombináció kell és természetesen kell még egy encoder a motor tengelyére a finomabb pozicionálás érdekében . A szinuszmezős szinkrongépeknél is szükséges a rotorpozició érzékelése . Az őskorban ott is hallokkal operáltak de a technika fejlődésével a pozícióérzékelést rábízták az encoderekre . ( sajnos most már ott tartunk hogy az encoderből egy az amatőrők számára megfejthetetlen kommunikációval jönnek ki a jelek az erre a célra kiépített soros vonalon)


Pál | 6816    2017-04-14 00:02:12 [2552]

A Mavilor BLT-055 jó lesz BLDC motornak is a maximum 48 voltos tápfeszültségével.

Előzmény: sanka74, 2017-04-13 21:42:29 [2551]

sanka74 | 1382    2017-04-13 21:42:29 [2551]

Sziasztok! Bocsánat, de én eddig úgy tudtam, hogy az AC szervoban van hall szenzor is, mivel a Mavilor AC szervo motorban is van, ami itt a forumon is volt már párszor eladás tárgya. Nyilván nem vagyok profi a témában. Szerdán megnézem hogyan lehet megbontani. Ez a sulis gépen van...Köszönöm a segítséget.


designr | 1895    2017-04-13 21:23:59 [2550]

Szia.Nem tudom.. Tudod olyan vagyok hogy nem tanultam..nem tudom csak csinálom:) Két esetben is tapasztaltam hogy használt motor vizszintesen szerelve..meglazitva hig,oljszerű folyadékot engedett..szorultak kicsit..mikor kezdett kifolyni..nem szereltem tovább,meg voltam rólla győződve hogy olajjal vannak feltöltve..A motorok egyébként jók voltak..hátul az encoderházban semmi.. Tropa motor is került már hozzám..a csapágyai külső gyűrűin és a csapágyfedeleken gumigyűrű tömités.. A rossz motorok amit eddig szétszedtem szárazak voltak.. fórum ac szervós topicjában még varsa idején volt egy hasonló bejegyzés..majd megpróbálom előkeresni.. Bogarat ültettél a fülembe..széthuztam egy uj 400w motort..nincs benne olaj.. Az Omronban sem..         

Előzmény: Szalai György, 2017-04-13 18:33:17 [2548]


Pál | 6816    2017-04-13 18:36:12 [2549]

Maximum csak a hajtómű. Jó párat szétkaptam , de a csapágyakon kívül kenőanyaggal nem találkoztam, főleg nem olajjal.

Előzmény: Szalai György, 2017-04-13 18:33:17 [2548]


Szalai György | 6152    2017-04-13 18:33:17 [2548]

"Az ac szervók egy része olajjal van feltöltve.." Mi célból? Hőhidat képez az olaj az állórész és a forgórész között, hogy az utóbbi hűlni tudjon? Vagy csak hogy a motoron belül kiegyenlítettebb legyen a hőmérséklet? Esetleg ez mágnesesen is vezetőképes olaj?

Előzmény: designr, 2017-04-12 07:49:13 [2531]


Pál | 6816    2017-04-13 17:04:57 [2547]

Egyben egyet értünk, hogy az AC servo is kefe nélküli. (brushless) És hall szenzor nélküli is !

Előzmény: designr, 2017-04-13 15:54:07 [2545]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 52 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|