HobbyCNC fórum
  v0.9.3.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Kezdő vagyok.

Ha valaki tud, kérem segítsen!!!


Időrend:
Oldal 1 / 216 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

keri | 10858    Tegnap 19:41:43 [10804]

Tényleg nem váltak be a szíjas hajtások. Nem bírják a szennyeződéseket úgy mint a lánc és nem is olcsóbb. Akkor már inkább tényleg kardán.

Előzmény: Kopirnyák, Tegnap 18:58:10 [10802]


RJancsi | 1250    Tegnap 19:13:33 [10803]

Azért kényes, mert sérülékeny. Egy felverődő kavics vagy ágdarab ha a szíjtárcsa és a szíj közé kerül (márpedig amilyen kicsi a matematikai esélye annyira gyakran előfordul, főleg külföldi túrán) a szíj azonnali szakadását tudja előidézni. De ha nem tökéletes az első-hátsó szíjtárcsa párhuzamossága és egy nyomon futása, az is pár száz km alatt tönkreteszi a szíj szélét. Márpedig az új szíj jobban nyúlik egy láncnál és a tulaj felelőssége, hogy mennyire párhuzamosan feszíti a hátsó kerék elmozdításával. Ha elszakad irány a szerviz. Esély sincs az országút szélén kicserélni. Egy kinyúlt, kopott lánc zajos, de bárhová elvisz. Egy öreg, alig sérült szíj bármikor elszakadhat, és általában nem hazafelé, az utolsó 100 m-en szokott ez bekövetkezni. Én már hagytam ott szlovákiai túrán chopperes túratársat szíjszakadás miatt. Nem volt kellemes élmény, de ő is belátta, ha vele marad a csapat azzal nem ér gyorsabban haza. Pestről ment érte egy ismerős furgonnal mi meg folytattuk a túrát. Azért megnyugtató volt amikor telefonált, hogy már hazafelé tartanak.

Előzmény: Kopirnyák, Tegnap 18:58:10 [10802]


Kopirnyák | 1294    Tegnap 18:58:10 [10802]

Azért kényesebb, mert vagy 60000-ként le kell cserélni? Teljesen gondozásmentes. De bajoljon vele az ördög, nekem kardános van, azzal nincs semmi nyűg.

Előzmény: RJancsi, Tegnap 17:42:31 [10801]


RJancsi | 1250    Tegnap 17:42:31 [10801]

A choppereken kezdték, de már más gépeken is fel-feltűnik lánc helyett a fogas-szíj. Elvben gondozásmentes de kényesebb a láncnál.


Pali79 | 193    Tegnap 12:46:08 [10800]

Annak idején volt, hogy az MZ ETZ 250-es egy túrán eltépte a láncot. Úgy elrepült mint állat. Isteni szerencse, hogy nem lett tragédia belőle. A zárt megoldás azért nem jó, mert csak saccolni tudod a lánc állapotát. Ha a csapok kikoptak annak a legbiztosabb jele, hogy a nagy lánckerékről hátrafelé elhúzható a lánc. A Simo, MZ burkolatnál ez nem nagyon megy, de nem is akkora távokra készültek, hogy ez releváns legyen.

Előzmény: zozo, Tegnap 12:29:03 [10799]

zozo | 2943    Tegnap 12:29:03 [10799]

Arra gondoltam, ha véletlenül menet közben szakadna, mekkora balhét tudna okozni szabadon, és bezártan. Bár ígyse-úgyse lenne valami szívderítő esemény.

Előzmény: Kopirnyák, Tegnap 12:17:52 [10798]


Kopirnyák | 1294    Tegnap 12:17:52 [10798]

Nem annyira ronda, mint a zárt burkolattal.

Előzmény: Csuhás, Tegnap 12:09:19 [10797]


Csuhás | 4637    Tegnap 12:09:19 [10797]

Nem vagyok motoros, de műszaki szemmel nézve egy simson módra burkolt lánc ezerszer jobb megoldásnak tűnik mint egy processzoros olajadagoló. Egyébiránt mi értelme van a nyitott láncnak?

Előzmény: Pali79, Tegnap 12:03:44 [10796]


Pali79 | 193    Tegnap 12:03:44 [10796]

Régen én is motoroztam és amikor olyan gépre ültem ahol már nem volt mindegy, hogy mennyit megy a lánc, kezdtem foglalkozni a kérdéssel. Évek óta van gyári, utólag felszerelhető, egy német fiatalember átlal kitatált mikrovezérlős automata láncoljazó. Ez utóbbit használva az egyik kolléga több mint 100.000 (!!!) km után már csak azért cserélte a szettet mert félt, hogy valami gond lesz a végén. Mikor levette a régi láncot, megméregette, minden gyári értéken belül volt. Ha visszacsomagolta volna el lehet adni újnak.

Előzmény: keri, Tegnap 09:26:21 [10795]


keri | 10858    Tegnap 09:26:21 [10795]

MEg a 79 előtti Honda CB-ken és más hasonló gépen is így volt megoldva. Plusz ugye a tokozott láncnál lehetett jól kitömni zsírral, és tovább bírta ez a rész mint maga a motorblokk. Ez a nyitott lánc csak újabb megoldás arra, hogy ne legyenek túl tartósak a dolgok. Bár azért így automata olajozóval van aki elmegy 40ezerKM-ert az meg nem olyan rossz. Így kevesebb a macera vele mint a kardánnal

Előzmény: RJancsi, Tegnap 09:03:05 [10794]


RJancsi | 1250    Tegnap 09:03:05 [10794]

Mint például a Pannóniák, ahol a kipufogó gáz egy részét a láncra vezették, így folyamatos volt a 2T kenés különösen induláskor. Én már kinőttem a lánckenés nyűgjéből, kardános a gépem. 6000 km után szoktam a kardánolajat cserélni, remélem örök élet + 1 napig jó lesz.

Előzmény: keri, Tegnap 08:57:10 [10793]


keri | 10858    Tegnap 08:57:10 [10793]

Igen, ez az elv. Gyakorlatban beleragad a por, gyorsan lejön róla, és nem sok kenést biztosít a lánc görgőknek. Esőben meg gyorsan lejön. Igaz a lényegi részt az O gyűrűket bizonyára jobban védi. A vadi új motorom könyvében az van, hogy 80W90-el kenjem a láncot. Így is teszek. Megfelelő vastagságban ezt sem csapja le, és igaz hogy esőben ez is lejön, de összességében ez jó kenést biztosít a görgőknek is, tovább is megőrzi a kenőképességét, port sem szedi össze annyira mert ez nem ragacsos. Sok motoros hosszú távú gyakorlati tapasztalatai alapján úgy tűnik, hogy 50-100%-al hosszabb lánc és lánckerék élettartamot lehet elérni a hajtómű vagy az ehhez hasonló olajjal, mint láncszprével. Volt olyan is aki az égvilágon semmit nem kent a láncon, csak használta. Gyakorlatilag ugyan annyit elment a lánc mint szprével kezelt hasonló motorokon. A legjobb élettartamokat azok érték el akik automata olajozóval, folyamatos lassú kenést biztosítottak.

Előzmény: RJancsi, 2018-01-14 11:28:09 [10751]


lovas gyula | 1534    Tegnap 08:55:26 [10792]

Véleményem szerint egy cnc gépnek az asztalának kell a legstabilabb alkotó elemének lenni. Ezt csak felépitéssel, komoly tömeggel tudod elérni. Neked ezt a tömeget kell hurcolnod. Amennyiben a munkadarab minden esetben hungarocell,fa, vagy levegő akkor nem szóltam. Nekem már ifjú emberek felhozták a tészta gépet is, de itt most ettöl eltekintenék.

Előzmény: kymco1, 2018-01-16 18:06:18 [10783]


dezsy92 | 5    Tegnap 00:23:20 [10791]

Nagyon köszi!

Előzmény: keri, 2018-01-14 08:55:37 [10748]


roland7 | 144    2018-01-16 22:47:43 [10790]

Semmi sem tökéletes, tudom. A Z-hez már eleve dupla sínt és kocsikat vettem.

Előzmény: Kisamotors, 2018-01-16 22:23:24 [10789]

Kisamotors | 607    2018-01-16 22:23:24 [10789]

Tényleg egy letisztult terv, de ennek is vannak kompromisszumai, főleg az X tengelyen. Itt nem tudja kihasználni az asztalt teljes szélességében, a Z felütközik. Hozzávéve azt,hogy a Z-t érdemes hagyományosan dupla sínesre készíteni még tovább szűkül ez a tartomány. Lehet mondani, hogy sokszor úgy is ott vannak a lefogatások, de nagyon sok esetben meg nincsenek. Arányoknak -nem tudom megmagyarázni miért-, de egy univerzális hobby gépnél én az A4-A3-as méretarányokat venném figyelembe, amit meg is tudok munkálni.

Előzmény: roland7, 2018-01-16 19:23:11 [10787]


roland7 | 144    2018-01-16 19:25:03 [10788]

Félreérthető lett. Ennyi van meg: Az aluprofilokat 95%-ban beszereztem. A marómotor van meg és a Z lineáris egység. Ez még mind hiányzik: Golyósorsók, XY lineárok, egyedileg megmunkált alu konzolok, léptetőmotorok, vezérlők, táp... stb.

Előzmény: roland7, 2018-01-16 19:23:11 [10787]


roland7 | 144    2018-01-16 19:23:11 [10787]

Pontosan így gondolom én is. Az adásvételi topikot rendszeresen nézem, hátha van valami, ami a géphez használható. Épp azért kérdezősködöm, hogy milyen alkatrészeket (és mennyit) keresgéljek. Az aluprofilokat 95%-ban beszereztem. A marómotor van meg és a Z lineáris egység. Golyósorsók, XY lineárok, egyedileg megmunkált alu konzolok, léptetőmotorok, vezérlők, táp... stb. Hosszú még a lista. Nekem is tetszik, szerintem szép gép(terv). Lehet, hogy hülyeség, de szerintem ami szép, az talán jobban is funkcionál.

Előzmény: designr, 2018-01-16 18:48:05 [10786]


designr | 2087    2018-01-16 18:48:05 [10786]

Szerintem jó kontrukció amit választottál. Annyi hogy ne körömszakadtáig ragaszkodj a tervhez.ha olcsón sikerül 20 vagy 25 sint szerezni..15-16mm-es orsót..alulapokat itt a fórumon.. Egy maszív..tudom nem lehet ilyet mondani univerzális gép lessz.Z hasznos magasságra ügyelni..inkább Y alá épikezz.. Az arányai is tetszenek a tervnek..

Előzmény: roland7, 2018-01-16 18:43:45 [10785]


roland7 | 144    2018-01-16 18:43:45 [10785]

Szia! Én az alább látható terven lévő mozgó hidast építem meg. Kikértem az itteni tapasztalt fórumozók véleményét korábban. Voltak érvek és ellenérvek a mozgó asztalos és a mozgó hidas mellett. Lehetne még hezitálnom a két kivitel között, mert mindkettőnek van előnye és hátránya. De rájöttem, hogy hiába nincs tapasztalatom a gépépítéssel és a CNC-vel úgy általában, valamilyen szinten muszáj a saját fejem után menni. Döntöttem, mert ha mindig csak a mások véleményére hagyatkozom, akkor sosem kezdem el az építést. És akkor nem lesz CNC maróm.

Előzmény: kymco1, 2018-01-16 18:06:18 [10783]


svager | 1091    2018-01-16 18:09:25 [10784]

Ebben a kategóriában szerintem ez jobb választás. Itt van az ára,nagyobb a munkaterület és szerintem könnyebben is átalakítani,mert a gyári orsókkal alkalmatlan.

Előzmény: recsiloz, 2018-01-16 17:48:57 [10781]


kymco1 | 938    2018-01-16 18:06:18 [10783]

Kicsit én is beleszolnek hogy mozgó asztalos vagy mozgó hidas Legyen a géped. Nekem is van egy keszulo gepem. Én mozgó asztalosra fogom csinálni mégpedig azért mert a tervezett megmunkálando anyag és az asztal együttes súlya kevesebb lesz mint a komplett híd a tervezett lábakkal és maromotorral. Én azt nézem meiket könnyebb mozgatni.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 17:22:16 [10763]


RJancsi | 1250    2018-01-16 17:58:19 [10782]

Talán [az Internet link beszúrása] opcióval felhasználó barátibb lenne...

Előzmény: recsiloz, 2018-01-16 17:48:57 [10781]


recsiloz | 16    2018-01-16 17:48:57 [10781]

Sziasztok! Gépvásárlásra készülök ,mia véleményetek erről a gépről: https://www.zakanyszerszamhaz.hu/termek=9466_Bernardo-BF-40-furo-marogep Megfelelne-e CNC gép alkatrészei készítéséhez és CNCsíthetö-e az orsók kicserélése vagy egyébb nagyobb átalakítás nélkül.Esetleg a beszerzéséhez valami ötlet áfát nem tudok visszaigényelni.


recsiloz | 16    2018-01-16 17:47:30 [10780]

Sziasztok! Gépvásárlásra készülök ,mia véleményetek erről a gépről: Megfelelne-e CNC gép alkatrészei készítéséhez és CNCsíthetö-e az orsók kicserélése vagy egyébb nagyobb átalakítás nélkül.Esetleg a beszerzéséhez valami ötlet áfát nem tudok visszaigényelni


Devecz Miklós | 1886    2018-01-16 17:14:20 [10779]

Középtájt találod a választ: Inarcia

Előzmény: vadember, 2018-01-16 17:07:43 [10778]


vadember | 746    2018-01-16 17:07:43 [10778]

A hengeres testek tehetetlenségi nyomatékának számítására megtalálni az interneten az J=1/2*m*r*r és az J=m*r*r összefüggést is akkor most melyik az igaz? Pl itt 16.oldal 3,15-ös ábra alatt J=m*r*r doksi , Tibornál pedig J=1/2*m*r*r


remrendes | 1607    2018-01-16 16:18:13 [10777]

1605-os golyosorso volt.

Előzmény: Pali79, 2018-01-16 13:28:50 [10774]


remrendes | 1607    2018-01-16 16:17:48 [10776]

Igen, erre gondoltam.

Előzmény: Pali79, 2018-01-16 13:29:27 [10775]


Pali79 | 193    2018-01-16 13:29:27 [10775]

Megtaláltam Tibor leírását!

Előzmény: remrendes, 2018-01-16 07:16:40 [10768]

Pali79 | 193    2018-01-16 13:28:50 [10774]

Az már valami! Golyós vagy trapéz?

Előzmény: remrendes, 2018-01-16 12:15:35 [10773]


remrendes | 1607    2018-01-16 12:15:35 [10773]

Nekem ugy remlik, hogy a 680mm hasznos hosszra, 16mm atmeroben nekem 3000rpm korul volt.

Előzmény: Pali79, 2018-01-16 08:38:19 [10769]


Pali79 | 193    2018-01-16 11:14:41 [10772]

Értem én, de négyszeres hossz és több mint tízszeres fordulatszám???

Előzmény: somma, 2018-01-16 08:52:32 [10770]


roland7 | 144    2018-01-16 10:31:22 [10771]

Köszönöm! Z-hez 12x5-ös golyósorsót gondoltam. Megfelelő lehet?

Előzmény: keri, 2018-01-16 00:06:35 [10767]


somma | 143    2018-01-16 08:52:32 [10770]

Golyós kontra trapéz. Csak elég megnézni a magátmérőt az említett két orsónak.

Előzmény: Pali79, 2018-01-16 08:38:19 [10769]


Pali79 | 193    2018-01-16 08:38:19 [10769]

Jó kis leírás, de nem árt hozzá némi mérnöki véna, hogy meg is értse az ember. Viszont van egy totál ellentmondás ahhoz képest amit somma írt. Ugye nála 3 mm-es emelkedésű orsó van és 900 mm/min sebesség már kritikus nála. Ez azt jelenti, hogy 300 f/min fordulatszám már gázos. Ezzel szemben a linkelt anyagban több helyen hivatkozott Rexroth katalógus méretezési digramja szerint a 12 mm átmérővel rendelkező orsó kritikus fordulatszáma több mint 3000 f/min ha a kb 60 cm körüli hosszt vesszük alapul. Az említett 300 f/min fordulatszámot a diagram szerint a 12-es orsóra kb 2500 mm-es hossznál írja. Ekkora különbség lenne a golyós és a trapézmenetes között?

Előzmény: remrendes, 2018-01-16 07:16:40 [10768]


remrendes | 1607    2018-01-16 07:16:40 [10768]

Valahol itt van ezen a forumon, ha raakadok akkor kuldok egy linket. De rengeteg leiras elerheto a neten, meg magyar nyelven is.

Előzmény: Pali79, 2018-01-15 13:52:26 [10760]


keri | 10858    2018-01-16 00:06:35 [10767]

inkább 16*10-es ideálisabb. Kisebb átmérő kisebb tömeg, de ez függ a hossztól is. A te elképzelésedhez a 16-os átmérő a legolcsóbb golyós orsóból. Elektronikus kuplung téma szerintem túlbonyolítás. Simán ugyan azzal a StepDir jellel hajtod a két motort bőven jól működik mindenkinél. Sőt van aki egy meghajtóról használ két motort, azzal sem szoktak gondok lenni, ha amúgy bírja a két motor egyesített áramát.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 21:56:17 [10765]


keri | 10858    2018-01-16 00:03:27 [10766]

Ez a legjobb érv az alkohol fogyasztás mellet Kb. jó lehet amit mondasz. Trapéz orsót nem azért használunk mert a legjobb megoldás, hanem azért mert olcsó. Ugyan akkor vannak extrém menetemelkedésű trapéz orsók is, amik meglepően jól működnek, bár a holtjátékuk szükségszerűen nagyobbak. Túl nagy erőre nem jók, de dinamikát azt tudnak...pl lézer vagy 3D nyomtató esetén teljesen jó a 8*8-as kínai orsó.

Előzmény: Szalai György, 2018-01-15 20:31:49 [10764]


roland7 | 144    2018-01-15 21:56:17 [10765]

Köszönöm! Á, akkor a hibátlan hobby CNC gép dokumentációja akár a frigyládába rejtve, vagy az atlantiszi könyvtárban őrizve is lehetett volna. "lehetne a két orsó, külön motorral hajtva, különbségfigyelő elektronikus kuplunggal" Ezt valami nagyon bonyolult és drága megoldásnak kell elképzelni? Az XY tengelyre ha alkalmazom a lentebb említett L<40D képletet és az általad javasolt menetemelkedést, akkor mondjuk 20x10-es golyósorsók ideálisak?

Előzmény: Szalai György, 2018-01-15 20:31:49 [10764]


Szalai György | 6491    2018-01-15 20:31:49 [10764]

Csapjunk bele. Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban. . . Jaj, ez már uncsi. Akkor így: Hajdanán, amikor a világot még bölcs és hatalmas dzsinnek uralták, együtt virágzott a művészet, a mágia és a tudomány. Mivel a mesterek örömüket lelték munkájukban, a legapróbb, leg hétköznapibb tárgy is műremekké vált kezeik alatt. Abban a boldog aranykorban készült el a valaha volt leggyönyörűbb szerkezetű, legpontosabb terméket adó CNC hobbygép, melyről úgy tartották, békét és megnyugvást hoz a legháborgóbb hobbyista lélekre is. Ám amikor az ember leigázta a szellemeket, e csodát ők gondosan elrejtették, s rejtekének titka az utolsó dszinnel együtt szállt a sírba. Azóta próbálja újra konstruálni a boldogtalan hobbyisták végtelen generációja. Mindhiába. Első kérdésre: Ha már a mozgóhidas gépre mutatnak az igényeid, nem pedig az egyszerűbb mozgó asztalosra. Akkor lehetne a két orsó, külön motorral hajtva, különbségfigyelő elektronikus kuplunggal, keresztbefordulás ellen. A három megoldás közül érzésre, dinamika szempontjából ez a nyerő. (De Tibor talán erősít vagy cáfol.) Kettes kérdésre: Az orsó szükséges átmérőjét esetedben a kritikus fordulatszám határozza meg. Azt léptetőmotorral ezeken a hosszakon nem fogod elérni 10mm névleges átmérőjű orsó esetén sem. Feltételezve, hogy a golyósorsó csapágyazása az elvárható merev-rugalmas kialakítású lesz. A javasolt menetemelkedés akkora, hogy a lehető legnagyobb dinamikával állítsa elő neked az egyenes vonalú mozgást, a legkisebb arányú (esetleg 1:1) illesztő áttétel szüksége (vagy szükségtelensége) mellett. És igen, ebben megint Tibor programja szokott segíteni. Érzésre a 10mm emelkedésű. A hármas kérdésre a legkönnyebb a válasz: Lásd mint fent. Négyes kérdésre: Szerintem a trapézorsó a kis dinamikájú kézi előtoláshoz való, nem CNC-nek. Ezt sokan cáfolják, de az az ő véleményük, nem az enyém. Ötösre: Nem fogod túlterhelni a tizenötöst sem. De ha baleset, vagy hibás szerelés miatt igen, az már szinte mindegy. A válasz megírása során egyetlen üveg alkohol sem ömlött ki. Bármi féle egyezés a valós vagy kitalált értékekkel, nem a véletlen műve.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 17:22:16 [10763]


roland7 | 144    2018-01-15 17:22:16 [10763]

Kicsit konkrétabb véleményt is szívesen fogadok Tőled. A 10752 sz. postomhoz elsősorban. Köszönöm.

Előzmény: Szalai György, 2018-01-15 17:01:12 [10762]


Szalai György | 6491    2018-01-15 17:01:12 [10762]

"kompromisszumoktól mentes" Első lennél a világmindenségben.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 12:42:46 [10756]


roland7 | 144    2018-01-15 16:36:28 [10761]

Köszönöm mindenkinek, akkor egy kérdés nagyjából megoldódott. XY-hoz golyósorsó lesz. A Z-t még nem tudom.


Pali79 | 193    2018-01-15 13:52:26 [10760]

Érdekelne a leírás ha elérhető valahol!

Előzmény: remrendes, 2018-01-15 13:19:27 [10758]

somma | 143    2018-01-15 13:34:35 [10759]

Olvasom - olvasom a tanácsokat javaslatokat érveket. Úgy érzem itt az ideje elmondanom a tapasztalataimat a trapézorsóval kapcsolatban. Második gépem működik,(az első kisebb munkaterülettel, de a másodiknál "mertem nagyobbat álmodni" Casyjozsi féle 12x3-as van mindhárom tengelyen, X-Y-on 510mm menetes hosszal. Tökéletes, meg is vagyok vele elégedve. DE ! Itt jön a de, ugyanis az átmérőhöz/menetemelkedéshez ez a hossz már kritikus. 900mm/perc fölé véve az előtolást hajlamos berezegni az orsó. Kíváncsi lennék mit művelne a tervezett 800mm hosszú Y tengely esetén? Szerintem ilyen hossz estén ellenjavallt a 12x3mm-es orsó.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 12:42:46 [10756]


remrendes | 1607    2018-01-15 13:19:27 [10758]

Ha jol remlik Tibornak van egy jo leirasa az orso emelkedesenek szamitasarol. Saccra, a kritikus fordulatszamot ebben a hosszban nem fogod elerni a 16-os atmerovel, de valahol olvastam egy szabalyt, miszerint L<40D.

Előzmény: roland7, 2018-01-14 18:02:33 [10752]


istvan3 | 270    2018-01-15 12:57:51 [10757]

Az egyik gépemben az ő által gyártott 10x2-es trapézorsó van, Z tengelynek, vagy 7-8kg-ot mozgat. 4 éve tökéletesen működik. Csináltam már vele több reliefet is, bár nem ez a főbb dolga a gépnek, de sokat dolgozik.

Előzmény: roland7, 2018-01-15 12:42:46 [10756]


roland7 | 144    2018-01-15 12:42:46 [10756]

Igen, tudom. Úgy vagyok vele, hogy inkább tartson akár 2-3 hónappal tovább a megfelelő golyósorsók felkutatása és kerüljön több pénzbe, de legyen jó, kompromisszumoktól mentes. Persze tudom, hogy a bontott orsók állapota mindig kérdéses... Ezért írtam, hogy ha a SzJózsef-féle trapézorsók is tökéletesen megfelelnek, akkor nem futok felesleges köröket.

Előzmény: Pali79, 2018-01-14 20:03:06 [10754]


roland7 | 144    2018-01-15 12:37:28 [10755]

Szia! Értem, köszönöm. Én szeretnék reliefeket is csinálni. Akkor ezek szerint a trapézorsó felejtős? Az Y tengely mozgatást (2 motor, vagy összekötött orsók) még nem találtam ki.

Előzmény: Kisamotors, 2018-01-14 18:58:18 [10753]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 216 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|